onsdag 5. september 2012

når det går opp ett lys

Når jeg red på Jeppetime på mandag var jeg ganske forvirret og frustrert. Ingenting fungerte og jeg hadde ikke kontroll på noe som helst. Jeg red han frem og frem på sporet, men det gikk ingen vei. I dag fikk jeg den fremdriften Jeppe lette etter, og når han sa "Nå kan du få legge han på volte og begynne å jobbe med han!". Når han sa det kjente jeg bare at alle steinene på skuldrene mine bare forsvant. Jeg la han inn på volte og hva skjedde så? Det funka! Jeg hadde nok fremdrift til at jeg kunne begynne å jobbe med han, mens i det siste har jeg ikke hatt fremdrift i det hele tatt, han har bare vært trøkkete. Hvorfor har jeg ikke klart å sette dette i sammenheng før? Følte meg bittelitt dum da. Haha. Selvfølgelig, han har litt i overkant av fremdrift, og jeg sitter ikke helt som jeg skal, men noe fungerte 
hvertfall. En ting av gangen!

Her er film fra mandag, hvor jeg ikke følte at noe som helst fungerte: 








Her er film fra i dag, hvor det plutselig gikk opp et lys for meg:




Ellers i dag har vi hatt rideteori med Ann, og vi kikket videre på hestens gangarter/takt. Dette er jo nummer ett på hestens utdannelsesskala. Kikket litt på forskjellige filmer av hester som gikk i takt/utakt og de forskjellige steglengdene og graden av samling i gangartene. Så gikk vi videre til nummer to på utdannelsesskalaen: løsgjorthet.

Nå har i resten av kvelden fri! Skal ta en sykkeltur med Lene ned til sentrum for å sjekke opp togtider og sånt til neste torsdag (woho!) og kan forresten nevne at jeg sykla en time i går ;) Flink!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar