onsdag 26. september 2012

første skritt

På veien til trenerutdanning tok jeg i dag. Sånn på ordentlig. Hadde nemlig time med Marte og Amadeus i dag! Var skikkelig nervøs først, men når jeg bare kom igang gikk det egentlig veldig fint. Noe helt annerledes å undervise sånne som Marte, som er på det nivået hun er på, enn å undervise barn og unge, som jeg egentlig mest har gjort. Litt annerledes å si "Ser du E? Der skal du svinge til B.", enn å si "Du sitter en anelse frem med innvendige ben, og pass på å ikke få den knekken i utvendige håndledd!" Har liksom veldig lite erfaring med å undervise så ned i detalj, at når jeg prøvde å forklare hva jeg mente gikk det litt i ball, og Marte skjønte ikke helt hva jeg mente hele tiden. Det er absolutt noe jeg må bli flinkere på! Jeg vet jo hvordan det skal være i hodet mitt, og jeg skjønner jo hva jeg selv mener, men så er det det å få det ut av hodet og inn i hodet på en annen. Gøy var det hvertfall, og jeg tror absolutt jeg kommer til å kose meg med å instruere mer etterhvert. Rett sted er jeg hvertfall på!


Ellers i dag har vi egentlig bare vært i stallen. Jeg red for Jeppe på time, og vi jobbet med åttetall med cavalettier og rammer av bommer vi skulle gjennom. En veldig fin øvelse for både meg og Dragen, selv om jeg egentlig helst skulle hatt en ren dressurøkt i dag. Ikke vært så flink med spisinga verken i går eller i dag, fordi vi var i stallen ved mat-tidene og i går glemte jeg å få satt av mat. I dag var ikke fisken spesielt god, så da blei det bittelitt fyfy-mat. Men bare litt! Får gi alt på riders fitnessen i kveld, så går det forhåpentligvis bra ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar