tirsdag 21. august 2012

Skolestart +++++!

ENDELIG! Okei... Hvor skal jeg begynne? Denne helga har vært så ufattelig hektisk at det er først nå jeg har hatt tid til å sitte med nett. Here it goes:

Hestegjeng på båten :)
På fredag satte jeg, Jenny, moren hennes og en transport med 5 hester nesa nedover mot Danmark. Dro hjemmefra i 12-tiden på formiddagen, tok båten fra Larcik på kvelden og var i stallen med hestene i 23-tiden. Dragen sto helt eksemplarisk hele veien, men vi hadde blant annet en karabinkrok som skapte litt problemer med en av de andre hestene, men det gikk heldigvis bra. Var ferdig i stallen sånn 0100, og da dro vi videre til skolen for å få et midlertidig rom å sove på. Var noe surr med en nøkkel som vi ikke fant, som gjorde at vi ikke kom i seng før nærmere 0300. Da kan jeg si deg at jeg var sykt sliten!

Lørdagen gikk med til å flytte inn i stallen. Var en tur på Horze og Ikea for å kjøpe skap og noe manglende hesteutstyr, så da fikk vi hvertfall flyttet greit inn dit. Senere på kvelden dro jeg og Jenny og moren hennes ut i Aalborg og spiste biff (mmm!) og god dessert. Det var godt for en sliten kropp! Den natta sov jeg ikke så utrolig godt, med tanke på at skolestart var morgenen etter. Dragen fikk helt fri denne dagen, for at han skulle ha hvertfall en dag å slå seg til ro på. Det har han gjort veldig fint! Han har også blitt velidg god venn med Jenny sin hest, Campina, så det passer jo veldig bra ;) 
Lykkelig Drage :)




Survivalkit jeg fikk utlevert første dagen! Navnskilt så folk veit hvem jeg er, gavekort på skoleeffekter, vaskekort, romnøkkel og brikke til treningssenteret. I tillegg fikk vi skolegenser og bag med logo :) Fin velkomst!


Min krok ferdig utpakket :))
Søndag var det skolestart. En veldig hektisk dag. Vi dro i stallen på formiddagen og skulle ri hestene en lett økt for å kjenne på de, men Dragen har mista en sko, så han var litt sårbeint i travet. Det gjorde at økta ikke blei særlig lang, men han skal heldigvis få nye sko på tirsdag. Skolestart gikk veldig fint. Møtte opp kl. 16:00 og fikk rom. Fikk rom med to jenter som skal gå politilinja, (danske), og de virker veldig hyggelige! Ser ikke ut som at jeg kommer til å bruke veldig mye tid der uansett. Her går alt i ett! Spiste middag og møtte deretter til litt informasjon og velkomst i Vestsalen. Bettina (rektoren) hadde mange gode ord å si, så dette tror jeg blir veldig bra!

Min krok før innflytning
I dag går det ingen kjære mor: rett på! Opp kl. 07:00 for å spise frokost, deretter halvannen time med volleyball. Så var det mellommåltid og en time med mer informasjon. Så spiser man visst middag midt på dagen her i DK, så kl. 12:00 ble vi servert currykylling. Mm! SÅ var det endelig å ta turen til stallen. Enda mer informasjon å få der, før vi skulle bli vurdert av de tre trenerne vi skal ri litt for: Jeppe, Ann og Anders. De virker veldig bra alle tre, så det blir veldig spennende! Siden Dragen skulle få sko på tirsdag fikk han fri denne dagen også.




Så langt i dag har jeg vært oppe kl. 07:00 og deretter har jeg hatt en time med teori om oppvarming og hvorfor det er viktig. Så hadde jeg en time teori med test-metoder, men denne var ikke så relevant for oss som skal gå på ridelinja. Kanskje den blir litt mer relevant etterhvert. Så kom dagens hardeste så langt: power cross. En skikkelig treningsøkt med 10 stasjoner styrkeøvelser, og så måtte vi løpe en runde etter hver stasjon. Blei greeeeit sliten! Og klokka er bare 11:49! Mye som skjer rundt her. Nå er det straks middag, og så skal vi ha halvannen time med fellessang. Hehe. (/restitusjon). Så er det endelig tid for stallen :) Dragen skal få sko i dag, så da får vi se om jeg ikke tar en litt lett økt i kveld. I morgen skal vi ri for trener, så det blir spennende!

Stay tuned!

1 kommentar:

  1. Høres kjempe spennende ut, Karoline! :D Gleder meg til å følge med på bloggen din :)

    SvarSlett