lørdag 25. august 2012

første lørdagen her

flott stolsits!
Siden sist har jeg ridd på min aller første Jeppetime. Det jeg fikk beskjed om da var at vi må få orden på hendene mine. Og jeg ble så glad for at han sa det! Lenge siden jeg har ridd på time for instruktør nå, så jeg kjente at følelsen av å ha en med haukeblikk som sto og så på meg var veldig bra. Endelig skal jeg få gjort noe konstruktivt igjen! Så det vi gjorde var at jeg skulle ikke tenke på Dragen at-all, brette tøylene slik at jeg ikke får hendene mer enn en neve fra hverandre, og bare ri. Dragen falt faktisk litt på plass etterhvert! Jeppe virker som en veldig fin trener å ri for, så jeg gleder meg til å bli mer kjent med han og ikke minst bli mer kjent med Dragen.

Film fra Jeppetimen her.

I dag var det egentrening igjen, og vi sto opp og dro i stallen til 09:00. I dag blei det veldig mye nytt på oss. Jeppe sa han må ris mer frem, og Mari sa hun pleide å ri han på sporer, så da prøvde jeg å gjøre det i dag. Fikk ikke så vleidg mye reaksjoner på de egentlig, så jeg tror heller jeg velger å ha med dressurpisken. Dessuten prøvde vi salen til Jenny i dag, en dressursal! Ah, deilig å ri dressur i dressursal og ikke sprangsal. Kjente at jeg ikke satt helt optimalt i den heller, men det hadde med at beina mine er litt på tur å gjøre. Dessuten skifta jeg ut det tredelte bittet med et rett et i dag. Han går og tygger veldig mye på de tredelte, så tenkte jeg skulle se hvordan han gikk med det rette. Kjente egentlig ikke så veldig mye forskjell. 





Ser veldig frem til denne kvelden her. Den skal gå til bare avslapping, rett og slett. Ingenting annet! Har noe klesvask å få orden på, ellers er det ingenting på agendaen. Middag 18:00, håper vi får noe godt, begynner å bli veldig sulten. 

1 kommentar:

  1. Det er heste jenta det, tenker jeg. Dette blir et fint år med mye læring... Mvh Papps

    SvarSlett