mandag 3. oktober 2011

there's been a change of plans

Veien blir til mens man går, er det et ordtak som sier. Det er absolutt sant. Planen min var å ta opp Kjemi 1 & 2 dette halvåret, og ta biologi 1 & 2 det neste halvåret, for så å ta opptaksprøve til veterinærstudiet i Tsjekkia denne våren. Jeg har tenkt litt frem og tilbake, og kommet frem til at jeg ønsker å ha et år med noe helt annet før jeg gyver løs på 6 år med pugging. Jeg har alltid ønsket å ta meg noe utdanning som rideinstruktør så jeg kan ha noen elever på fritiden. Sjansene for at jeg skulle få tatt dette etter 6 år på veterinærutdanning tror jeg er ganske små, for da vil jeg nok ut i jobb med det samme. Jeg kom over en sportshøyskole i Danmark jeg nå har søkt meg inn på, og så får vi se hva skjebnen bestemmer. Jeg får visstnok brev i posten innen 14 dager. For å se hva jeg har søkt meg inn på, trykk her. Aalborg Sportshøjskole virker perfekt for meg, og jeg kjenner at dette har jeg virkelig lyst til. Så, hva da med fagene jeg tar opp?

Nå er det plutselig halvannet år til opptaksprøva. På opptaksprøva må jeg ikke ha kjemi og biologi på vitnemålet, men jeg må ha det i hodet. Jeg har funnet ut at det å slurve gjennom kjemien dette halvåret ikke er noe vits i. Jeg jobber heller grundig med kjemi 1, og tar kjemi 2 i løpet av året jeg er i Danmark. På den måten pugger jeg meg ikke ihjel dette halvåret bare for å gulpe opp igjen på eksamen, for så å ha glemt alt når jeg faktisk trenger det. Jeg tror ikke biologien er like tung som kjemien, så den skal jeg prøve å få tatt til våren.

Dette er planen, så får vi se om skjebnen er enig.

1 kommentar:

  1. Hallo Karoline. Det var en klok avgjørelse. Husk at du må ha tid til å kose deg også :-)

    SvarSlett